perjantai 31. lokakuuta 2008

aurakin esittäytyy

Olen 25-vuotias teologi Espoosta. Neulonut (ja virkannut) olen "aina", mummi opetti minua jo reippaasti ennen kouluun menoa. Tällä hetkellä etsin töitä ja yritän kirjoittaa tutkimussuunnitelmaa, josko minusta tulisi jatko-opiskelija. Asustelen yhdessä mieheni kanssa ja neulemaniani uhreiksi kuuluvat myös vanhempani sekä pikkusiskoni ja välillä myös muu lähipiiri. Blogini on nimeltään Puikoilla Puuvillaa.

Lapaskuussa olin mukana jo viime vuonna. Tänä vuonna olisi tarkoitus neuloa ainakin sormikkaat itselle Fabelista, hanskat myös siskolle, miehelle paritkin lapaset; toiset huovutetut ja toiset jotkin peruslapaset, joihin tulisi heijastinlankaa. Tästä tulikin mieleeni, että kumpi olisi parempi, heijastinlanka vai -nauha? Ja mistä sitä saisi? Ajattelin etsiskellä Tampereen messuilta. Lisäksi minultakin löytyisi tuo Haaviston kirja, josta en vielä mitään ole neulonut. Kainuun kukkalapasiin olisi langat, samoin kääntölapasiin. En vain ole mikään kovin hyvä kirjoneuleessa tai ainakaan en sen tekemisestä niin kauheasti pidä, joten saa nyt nähdä. Noihin kääntölapasiin pitäisi myös keksiä jokin kiva kuvio. Alkuperäinen (löytyy esimerkiksi blogistani) malli ei oikein innosta, mutta muutakaan ei mielikuvitukseni ole tässä vuoden aikana tuottanut. Nuo langat olen siis hankkinut viime vuonna Tampereen messuilta. Kukkalapasiin taisin hankkia toissa vuonna, eli olisikohan jo aika tehdä niistä jotain...

Ei kommentteja: